Аспирин срещу рак на гърдата

Според статистиката жените, които редовно приемат аспирин умират от рак на гърдата два пъти по-рядко, сравнени с тези, които не вземат универсалното хапче.

Изследването взело под внимание около 4000 жени и резултатите показали, че дори и приеман в минимални количества, аспиринът намалява риска от смърт, заради станалия напоследък бич на съвременната жена – рак на гърдата. Рискът се намалява с цели 50%, както и многократно се занижава шанса за разпространение на туморни образувания в организма. Друго изследване показало, пък че ракът на вените намалявал с 60% в случай, че се приема аспирин 2 до 5 пъти седмично, а рискът от смърт – със 71%.

Неотдавнашни експерименти пък потвърждават, че приемането на аспирин всеки ден, понижава вероятността от поява на рак на стомаха с 40%. Но е много важно пациентите да го приемат редовно, но без да се надвишава препоръчваната доза, за да не се получат неприятни странични ефекти, като вътрешни и мозъчни микрокръвотечения. Това важи в пълна сила за възрастните хора.

А норвежки учени пък обвиниха газовата печка за главна виновница за развитието на ракови образувания. Специалисти от норвежкия университет в Тронхайм, казват, че приготвянето на месо на газова печка или котлон, е много опасно, заради това, че във въздуха се отделят повече канцорогени, отколкото при електрическата печка. Още по-голяма става опасността и, ако за мазнина при готвене се използва маргарин

www.mamita-bg.com